16.6.24

Punkti sai järjekordne Kaitseliidu sõdurioskuste kursus



Pühapäeval, 16. juunil lõpetas järjekordne sats õppureid sõdurioskuste kümnepäevase kursuse Kaitseliidus. Lõpukogunemisel Sakala malevas kiitis malevapealik kolonelleitnant Andres Lapp kursuse läbinuid, kes leidsid oma igapäevategemiste sees aega ja mahti õppida. "Teid saab nüüd vajadusel erinevate ülesannete täitmisel sõduritena rakendada. Eks sellele põhiõppele järgneb täiendav väljaõpe, aga esimene suur samm on tehtud," tõdes Lapp. "Ma hindan teie panust väga kõrgelt ja ma loodan, et osa teist näen juba sügisel õppusel!" 

Mall Vaikla
Lembitu üksikkompanii liige Mall Vaikla tunnistas, et enne sõdurioskuste baaskursust pelgas ta kõige rohkem just seda kümmet päeva, sest pole varem sel moel nii pikalt metsas olnud. "Ma ei uskunud, et ma sellega hakkama saan! Vahepeal mõtlesin küll, et issand jumal, ma tahan ära koju minna, aga ma sain hakkama!" 
Kursuselt ootas Vaikla kõige enam seda, et saaks Rahega laskmist harjutada. "Kõige rohkem õppisin ma seal suhtlema nendega, kes mu ümber olid. Algul olid kõik võõrad, aga lõpuks nagu perekond," rääkis Vaikla. Ta tunnistas, et tütarlapsena metsas olek oli nagu luksus: kaaslased kuulasid ja aitasid, kui hakkas raske.


Madis Agur

Sakala malevlane Madis Agur sõnas, et tema ei kartnud enne kümnepäevast metsasolekut küll mitte midagi ega ka valmistunud selleks kuidagi eriliselt. "Ma olen kaitseväes käinud ja tahtsin näha, mis tänapäeval toimub. Talle meeldivaks üllatuseks oli muutunud väga palju ja seda paremuse poole. "Kõigi vahel on pidev austus ja lugupidamine ning seda mõlemas suunas," nentis ta. 
Kogu kursus oli Aguri hinnangul väga kompaktseks pakitud, nii et logelemiseks ruumi ei olnud, mis iseenesest oligi väga hea. "Endalegi üllatuseks saavutasin A-kategooria lõhkaja kutse," ütles ta. "Nende Sakala omadega, kellega ma kümme päeva metsas olin, lähen luurele küll!" 

Tekst: Tea Raidsalu

Fotod: Gunnar Teas

Galerii